ورود عضویت

معرفی ناول پروفسور کال

  • نویسنده: Laura30
  • 3 فروردین 1402

معرفی ناول پروفسور کال

توجه: این مقاله، محتوای ناول رو اسپویل نمیکنه.

پروفسور کال، ناولی با محوریت جادو و داستان های اسراری هست که دنیای پر رمز و راز یک جادوگر کهن رو نشون میده. یکی از مسائلی که اتمسفر یک داستان رو تا حد زیادی تعیین میکنه، جایگاه شخصیت های اصلی در جامعه است.
پروفسور کال یک فرد بالغ با پیش زمینه‌ی طولانیه و جهانبینی گسترده‌ای داره. این موضوع به تنهایی باعث میشه تا به سراغ ماجراجویی های مختلفی بره و از این طریق، کشش داستانی وسوسه کننده ای شاهد هستیم.

شخصیت پردازی در ناول پروفسور کال
پروفسور کار با جامعه‌ی انسانی، بعد از یک دوره‌ی طولانی انزوا ارتباط میگیره و در جریان داستان، شاهد ظهور و رفتن شخصیت‌های مختلفی هستیم. این شخصیت‌ها عموما برای نشون دادن فضای تمدن و شهر‌های مختلف ظاهر میشن.
اما به عنوان شخصیت‌های کلیدی و اصلی، میشه گفت که با تراکم کمی رو به رو هستیم و هر کدوم از شخصیت‌های کلیدی، به تدریج و با مقدمه چینی قابل توجه ظاهر میشن.

موضوع داستان پروفسور کال
نبرد خیر و شر از جمله موضوعات مهم و کلیدی در ناول‌های مرتبط با جادو و دنیای متافیزیکی هست. در داستان پروفسور کال هم ما به طور جدی با این مساله رو به رو میشیم و در این مورد، به راحتی نمیشه قضاوت انجام داد.
پروفسور کال، شخصیت عمیقی داره و ممکنه مدت ها از داستان بگذره و شما هنوز نتونید موضع واقعیش رو درک کنید. اون بی تفاوت و در عین حال بسیار علاقه مند به انسان‌ها و کشفشون به نظر میرسه. برداشت من اینه که پروفسور کال به چیزهای خاص و منحصر به فرد با استعدادهای ویژه علاقه‌منده و بر همین اساس هم دایره‌ی معاشرت خودشو انتخاب میکنه.

نقطه عطف بی حوصلگی
شخصیت‌های بزرگ و قدرتمند، عمدتا هیچ نقطه عطف تکان دهنده یا خنده داری ندارن. گاهی فقط بی حوصلگی هست که باعث میشه تغییر جدیدی در زندگیشون ایجاد کنن. نکته اینه که حرکتای کوچیک ذهن‌های بزرگ، زندگی موجودات ضعیف‌تر رو به شدت تحت تاثیر قرار میده و این در مورد پروفسور کال هم صدق میکنه.
اون به سراغ تجاربی میره که در روزمره و زندگیش چیزای عجیب و چندان منحصر به فردی نیستن اما برای موجوداتی که در مسیرش قرار میگیرن، تمام تغییرات، عجیب و اسرارآمیزه.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *