ورود عضویت

معرفی ناول بذر کتان

  • نویسنده: Laura30
  • 11 فروردین 1402

معرفی ناول بذر کتان
نویسنده: Cale_henroksoo
یامازو پسری پر از شک و تردید.. دو دلی… پر از سوال های جواب داده نشده… پر از ترس و مشکلاتی که همزمان واقعی و غیر واقعی هستند…
پسری که با توجه به تمام مشکلاتش هنوز امید دارد و چشم از روی هدفش برنمیدارد و شخصی که در دنیای نا آشنا رو به رویش ظاهر میشود… زنی پر از رمز و راز و دانایی.. زنی که به نظر میرسد از همه چیز و همه کس بداند یا توانایی در به دست آوردن اطلاعات هر چیزی را داشته باشد.
زنی مرموز که توجهش به یامازو جلب شده و در کمال تعجب با صداقت دانایی اش را در اختیار او میگذارد.
سرانجام یامازو چیست؟ هدف زنی که تبدیل به استاد پس از نیمه شب او شد چیست؟ آیا هردوی آن ها به اهداف خود میرسند؟ سرنوشت گره خورده ی این دو نفر چگونه پایان خواهد یافت؟ و از چه موانعی خواهند گذشت؟

_شخصیت پردازی رمان بذر کتان:
میتونم بگم این ناول شخصیت پردازی خوبی داره راحت میشه با کارکترا ارتباط گرفت و درکشون کرد. هدف هاشون واضح بیان شدن و رفتارشون و حرکاتشون خیلی خوب گویای شخصیتشونه و جوری نیست که بر خلاف شناختی که از کارکتر داری حرکت کاملا غیر منتظره ای انجام بده.
_فضا سازی رمان بذر کتان:
فضای قشنگی تو ناول وجود داره در عین حالی که فضای معمایی و هیجان انگیزی داره که خواننده رو به خوندن ترغیب میکنه، گرمی و صمیمیت بین کاراکترها حس نوستالژیکی میده.
بیشتر داستان در فضای تخیلی که یکی از کاراکترها درست کرده اتفاق میوفته که ایده ی جذابیه و باعث میشه همیشه چشم انتظار سوپرایز های جدید باشی و بخوای اون دنیارو بیشتر بشناسی.

_ژانر رمان بذر کتان:
اگر بخوام ژانری براش بگم به نظرم فانتزی، هنرهای رزمی، شونن، رمز آلود میتونه باشه، چون حسی که از دنیای تخیلی رمان میگیری هدف های شخصیت اصلی برای قویتر شدن و تلاشی که در راه رسیدن به هدفش میکنه. جوری که در عین حال اینکه خیلی چیزا از کاراکترا ها میدونی، ابهامات زیادی هم وجود داره که بیشتر ترغیب به خوندن داستان میشی.

_نظر شخصی:
ناول قشنگ و سرگرم کننده ای بود. اینکه شخصیت اصلی رو از اول به عنوان یه آدم خیلی قوی ندیدم جذاب بود.
اینکه می‌تونستم ببینم شخصیت چجوری ضعیفه چقدر به خاطر قوی شدن تلاش میکنه و براش اشتیاق داره، همه اینها باعث میشد بتونم راحت تر باهاش ارتباط بگیرم و بیشتر به خوندن رمان اشتیاق پیدا کنم چون دوست داشتم ببینم سرانجامش به کجا میرسه.
فضا سازی قشنگ بود و خوب توصیف شده بود و میتونستی به راحتی فضایی که داستان درش اتفاق میوفته رو تصور کنی.
اگر بخوام نقطه ضعفی شاید این باشه خیلی چیز کمی اولش از شخصیت اصلی و استادش میدونیم که در آینده از شخصیت اصلی بیشتر میفهمیم ولی استادش همچنان یک معما باقی میمونه که همزمان یک نقطه ی قوت و ضعفه، نقطه قوت چون خب اکثریت دوست داریم که زودتر اون شخصیت رو بشناسیم و ترجیح میدیم تا جایی که به سوالامون جواب داده بشه رمان رو بخونیم و نقطه ضعف چون خیلی از افراد ممکنه صبر و تحمل نداشته باشن که سوالاتشون دیر جواب داده بشه که به این افراد این رمان رو توصیه نمیکنم چون به نظرم بذر کتان رمانیه که در عین اینکه خیلی چیزا واضحه میتونی حس کنی کلی معما و داستان پشت حرف های کارکترا و داستاناشون هست.
پس اگر آدمی هستید که رمان های معمایی دوست داره و میخواد میکس اونو با ژانر شونن ببینه حتما این ناول رو بخونید، ولی اگر دنبال داستانی واضح هستید که از اول همه چیز مشخصه و کاراکتر سیر تکامل مشخصی رو بدون سوپرایز خاصی میره خب این ناول رو توصیه نمیکنم.

2 دیدگاه

  1. KamalGos میگه
    0
    0

    امتحانش میکنم👌

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *