ورود عضویت
days with my step sister - poster

نام اصلی: روزی روزگاری با خواهر خوندم – Days with my Step Sister

دیگر نام‌ها:  義妹生活 – Gimai Seikatsu

ژانر: عاشقانه، خانوادگی، درام، کمدی، برشی از زندگی

نوع: لایت ناول

محصول 2021 ژاپن

صفحه‌ی کار در ناولیست 

صفحه‌ی مرجع اطلاعات


سلام. ستاره هستم و برای معرفی یک ناول خوب دیگر برای شما ناولیستی ها می‌نویسم. این هفته قصد معرفی روزی روزگاری با خواهر خوندم را دارم. ابتدا از خلاصه این ناول جذاب شروع می‌کنم:

آسامورا یوتا، پسری مودب و زحمتکش با از ازدواج مجدد پدر، خواهری ناتنی به دست می‌آورد. آیاسه ساکی. دختری که اتفاقاً زیبای شماره یک دبیرستان او هم هست. آسامورا و آیاسه با عبرت گرفتن از روابط قبلی والدین خود، توافقی نانوشته امضا می‌کنند که صمیمی نشوند، در مقابل هم گارد نگیرند و رابطه ای تا حد ممکن دوستانه و البته مبهم را حفظ کنند اما همه چیز طبق خواسته آنها پیش نمی‌رود.

از یک طرف، آیاسه که به خاطر خانواده اش همیشه دختری تنها بوده، نمی داند چگونه به درستی به دیگران تکیه کند و از طرف دیگر آسامورا مطمئن نیست که واقعاً چگونه با او رفتار کند ولی هر طور که هست، آرام آرام احساس راحتی زندگی با هم را یاد می گیرند و هر چه روزها می گذرد رابطه آنها به آرامی از غریبه بودن فاصله می گیرد. آیا در نهایت، این می تواند به داستانی در مورد عشق ختم شود؟

 

ayase picture 

 

ناول روزی روزگاری با خواهر خوانده‌ام ۵ جلد دارد که تا به حال یک جلد آن در ناولیست تکمیل شده و جلد دوم در حال ترجمه است. ترجمه ای که مثل بقیه‌ی کارهای سایت، سطح خوبی دارد، خوشخوان است و با سرعتی مناسب آپدیت می‌شود.

قلم نویسنده بسیار ساده و روان است. طوری که هنگام خواندن احساس می‌کنید با دغدغه ها و اتفاقات نسبتا جالبی مواجه هستید که در زندگی عادی یک پسر نوجوان رخ می‌دهند. موقعیت غیرمعمولی که آسامورا در آن قرار گرفته، چیزهایی که در مدرسه و سرکار تجربه می‌کند، افکار او و تجربه هایی که پشت سر می‌گذارد و رابطه ای که کم کم بین او و آیاسه شکل می‌گیرد. آن هم به شیوه ای که نه تنها خسته کننده نیست، بلکه دلچسب و جذاب هم هست.

 در کلاس های داستان نویسی ، این اصل به عنوان نشانه ای معرفی می‌شود که ما با اثر یک نویسنده‌ی خوب مواجه هستیم که ارزش خواندن را دارد.

 

vol4 poster

 

برای رسیدن به بخش عاشقانه روزی روزگاری با خواهر خواندم (که نشانه های آن از همین ابتدای جلد دوم در حال خودنمایی هستند) باید کمی صبر کرد. این که نویسنده در این زمینه عجله نکرده و کل جلد اول را به زمینه چینی و آماده سازی برای شکل گرفتن ارتباط عاشقانه شخصیت های اصلی اختصاص داده نه تنها نقطه ضعف کار نیست که باعث می‌شود تغییرات احساسی آینده باورپذیر و منطقی به نظر برسند.

نکته دیگر اینکه خوشبختانه در روزی روزگاری با خواهر خواندم ما با رابطه ای کلیشه ای سر و کار نداریم. از آن رابطه هایی که یک طرف (معمولا مرد) عوضی و خودخواه است و طرف دیگر (معمولا زن) را تحت فشار می‌گذارد یا به هر نحوی اذیت می‌کند. هم آسامورا و هم آیاسه نوجوان هایی عادی با اخلاق و رفتاری معمولی برای سن و سالشان هستند و با ادب و متانت و رفتاری تا حد ممکن خوب با هم رفتار می‌کنند. تا حد ممکن به آن یکی کمک می‌کنند، لطف هم را جبران و تلاش می‌کنند مدیون نباشند.

ارتباطی جالب توجه که چندان در آثار دیگر دیده نشده و ناول را برای خوانندگان جذاب و در این میان، گوشه هایی از فرهنگ و رفتار و سبک زندگی مردم ژاپن را به خوبی به آنها معرفی می‌کند. خواندن این ناول متفاوت را به همه شما ناولیستی ها توصیه می‌کنم. موفق باشید.

 

ending picture

2 دیدگاه

  1. Mr.M میگه
    3
    0

    خیلی لذت بردم
    خدا کنه به موقع به جنبه عاشقانش برسیم
    خیلی هم دوست دارم بیشتر از نگاه ایاسه داستان رو روایت کنه چون اسامورا خیلی محافظه کاره

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *