ورود عضویت

نقد و بررسی ناول جادوگر خون

  • نویسنده: Laura30
  • 12 بهمن 1401

جادوگر خون: بقا در آخر‌الزمان به همراه یک ساکیباس، ناولی با محوریت بقا در یک موقعیت آخرالزمانی هست که با توجه به فرم روایی پیچیده و جهانبینی مرموز، تونسته پا رو فراتر از یک ژانر اکشن بذاره.

با جادوگر خون، به مبارزه با موجودات جهش یافته می‌ریم، زامبی‌ها رو قتل عام می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که در یک شهر طوفان زده و ناامن زندگی کنیم.

انگیزه‌ها در این دوران از اهمیت زیادی برخوردارن. هر یک از افراد مبارز و برگزیده، دارای پیش زمینه و قدرت‌های بسیار متفاوتی هستن که باعث قدم گذاشتن اون‌ها در مسیر‌های متفاوتی میشه.

بیدار شدن انگیزه‌های پنهان گذشته

شخصیت اصلی داستان، تا زمانی که در موقعیت آخرالزمانی قرار نگرفته، از بسیاری از قدرت‌ها و پتانسیل‌های درونی خودش بی اطلاع بوده. اونچه که به عنوان ویژگی‌های ناخواسته یا معمولی خودش می‌شناخته، حالا مثل یک کارت شانس بسیار با ارزش عمل می‌کنن و اونو از موقعیت‌های پرخطر زیادی نجات میدن.

زه‌مین در ابتدا صرفا بر اساس غرايز ابتداییش دست به مبارزه می‌زنه، اما خیلی زود متوجه میشه که یک فرد برگزیده است. وضعیت زمانی پر رمز و راز تر میشه که با شخصیت لیلیث آشنا می‌شیم. کاراکتری از دل افسانه‌ها که علت اتصال زه‌مین به سطوح فراتر و شگفت‌انگیز دنیای خودش میشه.

استفاده از کاراکتر افسانه‌ای لیلیث و شخصیت پردازی بسیار جالب

لیلیث مثل یک راوی بسیار با ارزش وارد عمل میشه و در ابتدا واضح نیست که چرا به سراغ زه‌مین اومده. هر چند در حرکات اغواگرانه‌ی خودش، نوعی فریبکاری رو افشا میکنه اما در عین حال، این شخصیت رو با ظاهری معصوم و حرف‌ها و رفتارهایی بسیار دوست داشتنی می‌بینیم و حتی اینطور به نظر میاد که این داستان در واقع در مورد لیلیثه و نه زه‌مین.

اطلاعات لیلیث، به درک بیشتر فضای داستانی بسیار کمک میکنه و در عین حال نشون میده که نویسنده تا چه اندازه در طراحی منطق داستانی خودش با ظرافت عمل کرده و به ما این اطمینان رو میده که قصد داره ماجراهای هیجان انگیز و جالبی رو برقم بزنه.

بازخورد‌های منتقدین نسبت به ناول جادوگر خون

عمده انتقاد‌های مطرح شده نسبت به این اثر داستانی، در مورد سرعت و فرآیند قدرت گرفتن شخصیت اصلی هست. به طور مثال برخی انتقاد داشتن که چرا اینقدر داستان طولانی شده و برای ورود به بخش‌های مهم‌تر وقت صرف شد؟ چرا بخش‌های ابتدایی تا حد زیادی صرف یک سری نبرد‌های تکراری شده و فضا کسل کننده است؟

در مقابل، توجیهات و جواب‌های مختلفی به این انتقادات داده شده. بسیاری از خواننده‌ها عقیده دارن که این ناول کاملا متعهد به شیوه‌ی ناول نویس‌های چینی کار شده و این موضوع رو میشه از سمبل های مطرح شده در داستان و حجم طولانی که ویژگی شاخص بسیاری از ناول‌های چینی هست فهمید.

در ناو‌هلای چینی با حجم زیاد، عموما ۱۰۰ چپتر ابتدایی به توصیف پاور سیستم اختصاص داره و در ادامه شما می‌تونید یک تغییر و تحول اساسی رو مشاهده کنید یا اصطلاحا به دل داستان پرتاب می‌شید.

جمع‌بندی

جادوگر خون یکی از پرمخاطب‌ترین ناول‌های پرحجم در ژانر اکشن هست که تا امروز تونسته بازخورد ‌های زیادی رو از طرف جامعه‌ی مخاطبین‌اش دریافت کنه. شما در حال حاضر می‌تونید این ناول رو به زبان فارسی و از طریق سایت ناولیست مطالعه کنید.

با توجه به حجم داستان و محتوای غنی به کار رفته میشه در آینده فرصت بیشتری رو به نقد و بررسی محتوای این ناول اختصاص داد. شما می‌تونید بازخورد‌ها و نقد‌های خودتون رو در مورد این ناول ماجراجویی، با جامعه‌ی مخاطبین سایت ناولیست در اشتراک بذارید و از نظرات دیگران بهره‌مند بشید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *